Wednesday, 26 December 2012



Luahan Hati Seorang Isteri untuk Suami


Assalamualaikum


Kepada suami saya yang tercinta,Terima kasih untuk setiap kasih yang abang curahkan,
terima kasih untuk setiap ciuman yang abang berikan,
terima kasih untuk setiap kegembiraan yang abang lakukan,
terima kasih untuk setiap nasihat yang abang ingatkan,
terima kasih untuk setiap duit yang abang hulurkan untuk belanja ayang. hehehe...


Mungkin kita baru je hampir 2 tahun berkahwin, tapi ketahuilah ayang sangat bahagia dengan abang.
Ayang taknak bahagia kita kekal sampai mati tapi ayang nak kita bahagia sampai syurga nanti.
Dan abang mesti tau, setiap kali ayang kata "I Love You" ayang sangat berharap ada lagi ayat yang lebih super dari tu untuk menggambarkan betapa cintanya ayang dekat abang.


Tapi,
kadang-kadang ayang rasa penat sangat.
Penat jadi semuanya...tapi mungkin sekarang ayang dah biasa.
Setiap hari kena bangun awal pagi untuk siapkan bekalan anak,
hari Sabtu pun sama ayang kerja separuh hari,
hari ahad pun sama sebab nak perah titisan mutiara buat sang anak cuma 
kadang-kadang bila dah penat sangat memang x sedarkan diri hehehe 
dgn Ahad pulak ayang kena siapkan semua kerja rumah yang ayang dah tinggalkan.

Lepastu,
Ayang kena fikir menu apa untuk masak,
Ayang kena basuh kain, sidai kain tengah-tengah malam, abang pula tolong angkat kain, 2 3 hari lepastu baru ayang lipat. ;p

Dan....
Bila ayang stress, ayang mesti termarah-marah abang.


Tapi....
Abang tak pernah marah ayang sikit pon.
Abang akan tenangkan ayang, abang kata abang selalu ada untuk ayang.
Dan bila ayang susah hati atau ada masalah keluarga,
abang peluk ayang, abang pujuk ayang.tenangkan hati ayang
Abang tolong ayang potong bawang, goreng telur, goreng ikan, sidai  baju, remind ayang untuk siapkan barang-barang anak, kita sidai kain sama-sama, lipat baju sama-sama, kita pergi pasar sama-sama,
kita mengaji sama-sama, abang imam kan ayang waktu solat,
Dan bila hujung minggu, kita akan keluar mengisi masa lapang jika abang cuti abang akan ajak ayang keluar macam zaman bercinta dulu.


Orang akan cakap wanita itu hebat boleh buat macam-macam perkara.
Tapi ayang tak rasa macam tu.
Ayang rasa ayang dapat buat semua benda tu sebab abang ada untuk support ayang.
Ayang cuma rusuk, rusuk yang lembut. Yang akan bengkok suatu hari nanti.
Tapi, abanglah orang yang akan tolong pertahankan rusuk itu supaya kuat.
Bila ayang terfikir, betapa mudahnya seorang isteri untuk dapat pahala.
Terima kasih abang sebab abang tolong ayang untuk dapatkan pahala tu.

Tapi ketahuilah, ayang cuma manusia biasa yang tak sempurna.
Ayang mungkin akan melatah.
Tapi ayang janji ayang tetap akan berusaha untuk jadi yang solehah.
Untuk abang suami ayang,
untuk mama & Abah,
untuk Emak,
untuk adik-beradik kita,
dan kawan-kawan kita.
Untuk korang,
Percayalah, ikatan perkahwinan itu terlalu bahagia.
Berkongsi hidup dengan orang yang kita sayang.
Rasa bahagia tu memang takkan sama dengan waktu kita bercouple dulu.
Bagi kawan-kawan saya dan korang yang belum bertemu jodoh,
Saya doakan korang akan dapat isteri/suami yang penyabar.
Sebagaimana korang sabar menunggu kehadiran dia yang istimewa dalam hidup korang.
Amin ya rabbal alamin...

Pengunjung Blog

No comments: