Monday, 13 May 2013

Kepah boleh tambah susu ker???


Syukur x terkata atas nikmat yang diberikan hari ini...sudah lama rasanya x dapat 5 oz time subuh...selalu memang 4 oz  atau kebawah je kan...terperanjat...punya lah suka sangat...hehehe..ni hasil ira marnmet..biasalah nipple dah elok 2 hari sabtu pulak luka balik...adui lah anak.....


ira pun terfikir adakah semalam ira makan kepah rebus dapat hasil macam ni????......erm entah lah kan...ni semua rezeki dari Allah...tapi Alhamdulillah ira happy...sekarang ni masih giat memerah susu buat anak ira setahun 3 bulan...masih fully bf lagi..kebetulan harini ira berpuasa so x berapa efect sangat pada kuantiti susu pada hari ini 



Ni hasil pemerahan 3 kali di ofis. balik rumah perah lagi dapat lah 1.8 oz...total dapat 15 oz,apa pun ira puas hati dapat banyak ni sebab ira puasa...biasa xpuasa pun dapat 15 oz kan..hehehe 

sekarang ni ira memang x miss perah susu disamping makan makanan yang boleh meningkatkan penghasilan susu seperti jus kurma.jus delima,air halba direndam bersama longan kering supaya tekak ni boleh terima air tu :-) almaklum lah bau halba memang x sedap....

Dalam 2 minggu jugak lah ira amalkan minuman sunnah ni kecuali jus kurma baru je beli semalam...alhamdulillah dapat lah juga 14-15 oz walaupun target memang nak dapat 16 oz sehari..tapi kan 4 hari lepas iara dapat tau 16 oz 2 hari berturut2....suka suka suka...

Biasa lah kan ada pasang surutnya apa pun kita usaha yang terbail untul anak...yang penting jangan skip pam dan minum air masak banyak2..ira dalamn proses ganti puasa ni...banyak lagi tuuuuuu...semoga Allah permudahkan segala urusan ku...Amin



  Ni lah kepah yang ira makan....bawa dari kampung adik lelaki yang cari...Fresh gitu....


Ni je isi yang dapat....ciput je kan...kulit je yang nampk banyak :-)



Pengunjung Blog

No comments: