Tuesday, 16 April 2013

Apam Pisang



Erm mentang - mentang lah pisang banyak..macam2 ira buat dengan pisang ni hahahaha...

di pagi hari sempat x sempat kene buat jugak sebab takut pisang terbuang mcm tu aje sayang kan membazier je nanti

Bahan- bahan :-

4 biji pisang
Tepung naik sendiri
sebiji telur
unsalted butter

Cara-cara :-

lenyekkan pisang
pukul unsalted butter bersama telur sampai kembang
masukkan pisang yang dilenyek
masukkan 1/2 cawan tepung

dah sebati masuk dalam bekas then kukus selama 20 minit...




 Tepung ni lah ira pakai



ha nampak kan netapa gebus merekahnya. hehehehe


Ira buat ni dapat lah 2 bekas tu,so 1 untuk haziq bekal 1 lagi untuk ibu dia bekal bawa p ofis....hehehehe




Pengunjung Blog

No comments: