Sunday 17 March 2013

Petua Tambah Selera Makan Anak

Sekarang aku resah dan gelisah mengenangkan kenapa lah Haziq 
semenjak dua menjak ni kurang makan..
sampaikan satu hari 3 menu aku buatkan untuk menarik minat dia untuk makan..
Tapi 5 suap terus kemam x telan telan..
bubur sudah..nasi lembik sudah..nasi biasa pun sudah...
apa lagi cara aku nak buat yek risau jugak dibuatnya...

Timbang berat badan dia pun x memuaskan....
Susu kuat macam biasa..
Aku terus google cari maklumat atau petua 
untuk menambahkan selera makan anak

aku dapat cari petua tradisional  terjumpe la 1 blog ni..
memang da lupe la ape name nye..
tapi if korang yang bace ni nak search blog tu..
taip je petua tambah selera makan anak..
nanti ada la blog die..

percaya atau tidak..kena percaya la..
petua tu mengatakan..mandikan anak dengan air daun kadok atau daun kucai..
after da bersih mandikan anak tiap-tiap petang tu..
bilas yang terakhir dengan air bersama daun kadok/daun kucai tu..
buat selama 3 petang..
daun tu aku ramas-ramasje dalam air..

tak payah tapis pun..
makesure basuh bersih la dulu daun-daun tu..
then tak perlu da dibilas lagi dengan air paip..
terus lap and pakaikn baju..


insyaallah akan ku usahakan cari daun tu secepat mungkin...
kalau aku dah buat aku akan share result nya nanti...
Jika momies lain dah mencuba sila komen ye  hehehe

Sharing is Caring 

Pengunjung Blog

1 comment:

Maria Firdz said... [Reply to comment]

pernah try kt faiqah.. tpi buat sekali je sbb ssh nk dpt daun kucai kt kl nih.. x berksn mna.. pastu dpt detect dia kecacingan.. after bg ubt cacing, selera bertmbh2... Alhamdulillah