Monday 14 January 2013

Anak tak pandai kunyah



Sememangnya aku memang buntu apa lagi yang perlu aku masak tuk anak aku yang berusia hampir setahun!!!...wooo napa lah anak ibu ni belum pandai kunyah lagi yek..


kadang- kadang kesian jugak dia tengok kita makan buah dia pun nak juga tapi bila dia gigit je sekali terus campak buah tu dan yang dalam mulut tu kemam macam tu aje..


dah macam-macam ibu buatkan..biskut,nugget,kentang,labu bakar,muffin,kek,cupcake,buah potong sumernyer reject...macam muffin,cake tu semua jenis yang lembut so dia terima jugak lah sikit-sikit2 walaupun lambat nak menuggu...

kalu ibu yang suapkan xpe ibu boleh sabar menunggu tapi kat umah bs??? camne tu sayang...
bila balik ambil haziq je bs cakap anak xnak makan,makan sikit pastu dia campak kat lantai
aduihai anak kenapa jadi macam ni yek?? gigi dah ada 4 batang atas dan 2 batang bawah...

lagi 4 batang aku ada nampak macam nak tumbuh lagi atas 2 bawah 2...kira dah banyak tu kan...
bubur pun mesti kene blend halus.kalu kasar dia main telan je haa mula lak tercekik.uwek uwek muntak keluarkan balik...

pernah cuba buat pasta but dia reject so terkeja2 aku g blend halus pun dia reject aku pun blend lg halus sehalusnya..capek deh macam ini...
dia tetap makan apa yang aku masak but STILL BLEND lagi...huhuhuhuhuhuh

Walau apa pun aku masih lagi berusaha untuk ajar haziq untuk mengunyah... 

Pengunjung Blog

2 comments:

AnneRaini said... [Reply to comment]

mmg tension bila anak tak pandai mengunyah lagi. Pengalaman sy mmg sy slow2 bagi die mknn keras ni.lama2 nnti die pandai sendiri.

Unknown said... [Reply to comment]

anak awk berapa bulan